Rozdział 1
Postanowienia ogólne
-
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna „ Arcamia” w Poznaniu jest placówką mającą na celu udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz udzielanie udzielanie pomocy rodzicom i prawnym opiekunom związanej z wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży.
-
Działalność Poradni regulują przepisy prawa, statut Poradni, niniejszy regulamin oraz decyzje Dyrektora poradni.
-
Poradnia świadczy usługi odpłatnie. Cennik usług znajduje się w siedzibie Poradni.
Rozdział 2
Zakres zadań Poradni i zasady ich realizacji
-
Poradnia realizuje różnorodne zadania, a w szczególności:
-
diagnozowanie i wydawanie opinii
-
konsultacje i porady specjalistów
-
prowadzenie terapii psychologicznej i pedagogicznej
-
szkolenie w formie wykładów i warsztatów
-
Za organizację pracy Poradni odpowiada dyrektor.
-
Do realizacji zadań w Poradni pracują wykwalifikowani pracownicy, zwani dalej specjalistami.
-
Klientami Poradni mogą być dzieci, młodzież i dorośli. W imieniu niepełnoletnich klientów występuje rodzic lub opiekun prawny, zwany dalej reprezentantem.
-
Obsługa klienta rozpoczyna się od przyjęcia przez Poradnię wniosku o świadczenie określonej usługi specjalistycznej wypełnionego przez klienta lub jego reprezentanta w przypadku klienta niepełnoletniego.
-
Klient lub jego reprezentant jest zobowiązany do udzielania prawdziwych informacji i przedłożenia Poradni wskazanych dokumentów potrzebnych do prawidłowego wykonania usługi przez Poradnię.
-
Poradnia jest czynna pięć dni w tygodniu w godzinach od 10 do 20.
-
Pracownicy realizują swoje zadania w czasie umożliwiającym ich rzetelne wykonanie.
Rozdział 3
Prawa i obowiązki specjalistów wobec klientów
-
W czasie spotkań z klientami pracownicy Poradni są zobowiązani do:
-
starannego i rzetelnego prowadzenia badań i zajęć specjalistycznych zgodnie z kwalifikacjami i doświadczeniem,
-
rzetelnego i odpowiedzialnego informowania klientów i ich reprezentantów o wynikach badań i postępach klientów,
-
systematycznego i rzetelnego prowadzenia wymaganej dokumentacji,
-
ochrony danych osobowych klientów,
-
zachowania tajemnicy służbowej.
Rozdział 4
Zasady współpracy z klientem
-
Każdy rodzaj usługi wykonywany jest przez wykwalifikowanego specjalistę w czasie spotkania.
-
Czas pracy z klientem określa charakter wykonywanej usługi.
-
Terminy spotkań klienta ze specjalistami ustalane są bezpośrednio w Poradni, telefonicznie lub mailowo.
-
Klient zobowiązany jest uiścić opłatę, zgodnie z cennikiem usług z góry, gotówką bądź przelewem na podany wcześniej nr konta.
-
W przypadku nieuiszczenia przez klienta opłaty za usługę Poradnia może odmówić wykonania usługi i nie ponosi z tego tytułu żadnych negatywnych konsekwencji.
-
Klient stawia się punktualnie na umówione spotkanie związane z realizacją zamówionej usługi.
-
W przypadku zajęć grupowych spóźniony klient zostanie wpuszczony na zajęcia, jeśli specjalista uzna, że nie zakłóci to przebiegu trwających zajęć.
Rozdział 5
Zobowiązania reprezentantów klientów niepełnoletnich
-
Reprezentant niepełnoletniego klienta Poradni zobowiązany jest do
punktualnego przyprowadzania i odbierania go ze spotkania.
Do odbierania niepełnoletniego klienta z Poradni są też uprawnione osoby wpisane przez reprezentanta we wniosku o świadczenie usługi.
-
Poradnia ma prawo odmówić wydania po spotkaniu niepełnoletniego klienta osobie pod wpływem alkoholu lub innych substancji
odurzających
-
W niektórych spotkaniach lub ich częściach wskazany jest udział reprezentanta. Decyduje o tym specjalista.
Rozdział 6
Postanowienia końcowe